Noua specie de șarpe „slithering” a fost numită după Salazar Slytherin

Noua specie de șarpe "slithering" a fost numită după Salazar Slytherin

Un șarpe recent descoperit, care se află în pădurile din nord-estul Indiei, a primit, poate, cel mai apropiat nume din toate ficțiunile. Superbul șarpe verde este acum cunoscut sub numele de Trimeresurus salazar – sau vipera lui Salazar.

Personajul omonim este, desigur, vicleanul fondator al uneia dintre cele patru case ale lui Hogwarts din seria Harry Potter, vrăjitorul Parselmouth Salazar Slytherin care poate vorbi cu șerpi.

„Epitetul specific este un substantiv în apozitie pentru Școala ficțională de vrăjitorie Hogwarts și co-fondatorul lui J.K. Rowling, co-fondatorul Wizardry, Salazar Slytherin”, au scris cercetătorii conduși de Centrul Național pentru Științele Biologice din Bangalore, India, într-o nouă lucrare.

Vipera lui Salazar este a doua vipera de groapă recent descoperită dintr-un sondaj din pădurile din Arunachal Pradesh, un punct de redactare a biodiversității de la poalele Himalayei de est și unul care este sub amenințare cumplită din cauza activității umane.

Motivul descoperirii nu este doar faptul că biodiversitatea regiunii a fost slab documentată; viperele de groapă seamănă foarte mult între ele, ceea ce înseamnă că diversitatea speciilor poate fi trecută cu vederea.

Noua specie de șarpe "slithering" a fost numită după Salazar Slytherin
O apropiere a capului masculului. (Mirza și colab., ZSE, 2020)

În cazul viperei lui Salazar, noua specie este una din 50 din genomul său de șerpi veninoși numiți pentru gropile de detectare a căldurii din capul lor pe care le folosesc pentru a naviga și a vâna. Multe dintre acestea sunt nuanțe similare de verde viu, cu caracteristici fizice similare.

T. salazar, au scris cercetătorii, este cel mai asemănător cu T. septentrionalis, T. insularis și T. albolabris. Dar când te uiți cu atenție, există câteva diferențe cheie, inclusiv numărul de dinți și forma hemipenisului. Vipera lui Salazar, de sex masculin, are și o dungă portocalie vie pe cap.

Noua specie de șarpe "slithering" a fost numită după Salazar Slytherin
(Mirza și colab., ZSE, 2020)

Când echipa a colectat și analizat ADN-ul genomic al șerpilor, acest lucru a confirmat evaluarea lor: Vipera lui Salazar este într-adevăr o specie distinctă.

Nu este singura specie care are un nume de inspirație din cărțile pentru copii populare. O viespe descrisă în 2014 a fost numită Dementorul Ampulex, după înfiorătorii care se hrăneau cu suflete din Azkaban, închisoarea vrăjitorilor; iar un păianjen descris în 2016 a primit numele de Eriovixia Gryffindori, pentru că pare ca o pălărie de vrăjitor.

Aceste nume nu sunt doar pentru distracție (deși sunt destul de distractive). Un nume captivant poate genera o atenție pozitivă, de care cercetătorii consideră că hotspot-ul Arunachal Pradesh are foarte mare nevoie.

„Sondaje dedicate viitoare realizate în nord-estul Indiei vor ajuta la documentarea biodiversității, care este amenințată de numeroase activități de dezvoltare care includ extinderea drumurilor, agricultură și proiecte hidroelectrice”, au scris ei în document.

Cercetarea a fost publicată în Zoosystematics and Evolution.