in

Iată Ce Se Întâmplă În Corpul Tău Când Mănânci Prea Mult

Iată Ce Se Întâmplă În Corpul Tău Când Mănânci Prea Mult

Fie că este vorba de un grătar de vară cu prietenii, de mâncare rapidă preferată sau de cină de Crăciun, probabil că ne putem aminti toate perioadele în care am mâncat mai multă mâncare într-o singură ședință decât am avut nevoie.

Multe cercetări au analizat efectele pe termen lung ale sănătății ale supraalimentării caloriilor – care includ stocarea crescută a grăsimilor, controlul endocrin (hormon) afectat și modificări ale mușchilor scheletici și țesutului gras.

Cu toate acestea, se știe puțin despre modul în care corpul nostru se confruntă cu aceste ocazii unice de suprasolicitare și dacă au vreun efect asupra sănătății noastre generale – ceea ce a urmărit studiul nostru cel mai recent.

Oamenii au o capacitate uriașă de a supraalimenta într-o perioadă lungă de timp. De exemplu, membrii tribului Massa participă la Guru Walla, tradiționalul festival de îngrășare, unde încearcă să câștige cât mai multă greutate, consumând cât pot.

Mulți membri câștigă 11 kilograme de grăsime în doar două luni, consumând aproximativ 8.700 de calorii pe zi – de peste trei ori mai mare decât cele recomandate de majoritatea adulților într-o zi.

Deși acesta este un exemplu extrem, ne arată că organismele noastre sunt ușor capabile să mănânce excesiv – ceea ce nu este neapărat un lucru bun. Chiar și cel puțin 24 de ore de supraalimentare pot avea consecințe negative asupra sănătății noastre, inclusiv creșterea concentrațiilor de zahăr din sânge.

În cel mai recent studiu al nostru, am dorit să înțelegem cât de mult oamenii pot mânca atunci când trec peste punctul de plinătate. De asemenea, am dorit să știm ce efect are acest lucru asupra organismului, prin măsurarea modului în care supraalimentarea afectează metabolismul în orele de după masă.

Ne-am uitat la un grup de 14 bărbați sănătoși între 22 și 37 de ani. Într-un singur proces, i-am rugat să mănânce cât mai multă pizza până s-au simțit plini. Au mâncat aproximativ 1.500 de calorii în medie – chiar sub o pizza mare.

Într-o zi separată, le-am cerut apoi să mănânce până nu mai pot, depășind senzația normală de plinătate. În mod remarcabil, au reușit să mănânce aproape dublu – în jur de 3.000 de calorii în medie, deși unii au reușit să mănânce echivalentul a aproape două pizza și jumătate mari (4.800 de calorii).

Acest lucru a sugerat că atunci când vă simțiți plini, probabil că sunteți doar pe jumătate plini.

Probele de sânge au fost luate la intervale regulate timp de patru ore după începutul mesei, pentru a vedea cum se confrunta corpul. Surprinzător, în ciuda consumului de două ori mai mult decât alimente, a existat doar o mică creștere a nivelului de zahăr din sânge și de grăsimi din sânge.

A fi capabil să păstreze glicemia și grăsimea într-un interval normal indică cât de sănătos este metabolismul unei persoane. De asemenea, poate arăta riscul apariției bolilor, inclusiv diabetului de tip 2 sau a bolilor cardiovasculare.

La acești oameni activi fizic și sănătoși, organismul este capabil să controleze zahărul și grăsimea din sânge după o masă mare, muncind un pic mai greu decât de obicei pentru a controla metabolismul.

Am văzut că hormonii eliberați din intestin și pancreas (inclusiv insulina), au ajutat organismul să reglementeze nivelul glicemiei. Frecvența cardiacă a fost, de asemenea, crescută după masă, confirmând că organismul lucra mai mult pentru a ține lucrurile sub control.

De asemenea, am măsurat modul în care oamenii s-au simțit în perioada de după masă, analizând plinătatea, somnolența și poftele pentru anumite tipuri de alimente.

Deși deseori simțim că avem loc pentru desert, participanții la studiul nostru au avut puține dorințe de a mânca ceva (chiar și alimente dulci) atunci când au mâncat pe lângă punctul de a se simți confortabil plin – chiar și la patru ore după masă. De asemenea, am constatat că oamenii se simțeau mai adormiți și mai puțin energici după ce au mâncat prea mult.

Am măsurat doar până la patru ore după masă pentru a obține o imagine despre modul în care participanții au făcut față supraalimentării. Dacă am măsurat o perioadă mai lungă – de exemplu, șase sau opt ore, poate am observat alte diferențe, mai ales că concentrațiile de grăsimi din sânge rămân crescute mai mult timp.

Cu toate acestea, rezultatele noastre ne spun că o masă de supraalimentare nu provoacă prea mult rău sănătății tale – deși 24 de ore de supraalimentare par să aibă un efect. Așadar, obiectivul cercetărilor ulterioare poate fi să înțeleagă modul în care corpurile noastre vor face față următoarei mese după un chef.

Înțelegerea modului în care organismul face față atât de ușor cu ocazia unor aporturi calorii extreme ne ajută să înțelegem ce nu merge bine pe termen lung. Oamenii sănătoși se bazează pe capacitatea organismului de a lucra mai mult în momentele de nevoie (prin creșterea insulinei, hormonilor intestinali și ritmului cardiac) pentru a menține controlul metabolic.

Când mâncăm în mod repetat prea multe calorii la fiecare masă, sindromul metabolic (o combinație de hipertensiune arterială, diabet și obezitate) va rezulta, iar organismul devine incapabil să reacționeze la aceste situații.

Înainte de a începe studiul, ne așteptam ca organismul să se lupte cu surplusul uriaș de calorii al supraalimentării. Rezultatele noastre arată capacitatea remarcabilă a organismului de a face față stresului de a mânca prea multă mâncare, prin reglarea strânsă a concentrațiilor de zahăr din sânge și a tensiunii arteriale.

De-a lungul istoriei, corpul uman a fost nevoit să facă față perioadelor de foamete și abundență – acest studiu este o altă demonstrație a acelei adaptări evolutive.

Deși ne-am concentrat pe participanții tineri și sănătoși, va fi important să analizăm acum modul în care organismul face față supraalimentării la persoanele supraponderale sau cu risc de boală, precum diabetul de tip 2.

Dar, deși supraalimentarea uneori poate fi normală – și nu prezintă un risc prea mare pentru sănătatea noastră – este important să subliniem că consumul mai mult decât avem nevoie în mod regulat nu este sănătos. Acest lucru se datorează în parte faptului că consumul de calorii mai mult decât este necesar pe o perioadă lungă de timp va duce la creșterea în greutate și ar putea duce la boli metabolice.

Acest articol este republicat din The Conversation.

Report

Ce părere ai?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne-am gândit că știm cum înoată spermatozoizii, dar era doar o iluzie optică

Ştiam Cum Înoată Spermatozoizii, Dar Era Doar O Iluzie Optică

Vești Bune! Vântul Şi Energia Solară Au Înregistrat Un Nou Record În 2020, Cărbunele Scade

Vântul Şi Energia Solară Au Înregistrat Un Nou Record În 2020, Cărbunele Scade