in

Te simți mai obosit decât normal în timpul izolării? Psihologii explică de ce

Te simți mai obosit decât normal în timpul stării de urgenţă? Psihologii explică de ce

Mulți oameni au postat pe rețelele de socializare spunând că s-au simțit obosiți mai devreme decât de obicei în timp ce erau închiși. În mod normal, capabili să stea trezi în orele mici, acum lovesc perna la ora 10. Mulți se întreabă cum poate fi acest lucru atunci când toți facem mai puțin.

Sentimentele de oboseală pe care le întâmpinați sunt mai degrabă legate de sarcina mentală de muncă asociată cu COVID-19, decât de sarcina fizică. Oboseala poate avea atât cauze fizice, cât și non-fizice. După ce am terminat o alergare de 5 kilometri, merităm o odihnă sau după o boală ne putem simți alergați și obosiți câteva săptămâni.

Cercetările au arătat însă că oboseala poate fi cauzată de stări psihologice, cum ar fi stresul și anxietatea. În situația actuală, ar putea fi chiar monotonia situației care ne determină să ne simțim obosiți.

Prin urmare, abordarea psihologică asociată cu coronavirus ar putea să ne obosească. Deci cum să ne întoarcem energia?

Fazele de ajustare

Când analizăm schimbări majore, cum ar fi studenții care încep universitatea sau oamenii care se mută într-o nouă țară, este necesară o perioadă de adaptare și tranziție. Acest lucru necesită timp și vine în faze.

Prima săptămână de adaptare implică să te dezactivezi de la vechile moduri de a trăi și de a lucra și de a stabili noi interacțiuni. Acestea sunt de obicei realizate până în a patra sau a cincea zi, după care viața începe să devină mai așezată și mai previzibilă.

Oamenii din primele săptămâni de izolare se pot simți demoralizaţi și ar putea fi şi lacrimi. Aceasta este o etapă de adaptare normală. Vă rugăm să nu vă faceți griji prea mult, dar vă asigur că acest lucru va trece pentru majoritatea oamenilor și săptămâna viitoare vă veți simți mai bine.

Trecerea la un nou mediu poate fi ajutată de scrierea unui jurnal reflectorizant. Poate fi util să vă notați gândurile și sentimentele. Puteți apoi să vă examinați progresul și să vedeți cum vă ajustați.

Adaptarea funcțională completă la un nou mod de viață se va întâmpla după aproximativ trei luni. Cu toate acestea, există o perioadă pentru a fi conștient de faptul că poate apărea în jurul a trei săptămâni de la început, când o persoană poate ceda brusc la un atac de melancolie și o pierdere a moralului.

În acest caz, îngrijorarea poate fi că situația de izolare a devenit permanentă. Dar, odată trecută această fază, aceste sentimente de deznădejde tind să nu se întoarcă.

Prioritizarea structurii

Următoarea lecție despre cum să vă mențineți energia vine din observarea oamenilor aflați în situații de supraviețuire. Pentru a evita o derivă într-o stare de apatie și simțire scăzută și nemotivată, este important să stabiliți o structură clară pentru zilele voastre.

Structura ne permite să obținem un anumit control asupra vieții noastre. Ajută la prevenirea acumulării de timp „gol” care te-ar putea conștientiza foarte mult în privința închisului și poate provoca un sentiment tot mai mare de „derivă”. Acest lucru îi poate face pe oameni să se simtă retrași și apatici, să doarmă prost și să își neglijeze igiena personală.

Un caz extrem din lumea supraviețuirii arată avantajele structurii atunci când ne confruntăm brusc cu timpul pentru a fi completat. În 1915, când nava lui Sir Ernest Shackleton Endurance a rămas prinsă în gheața Antarctică, a impus rutine stricte echipajului său.

El cunoștea bine o navă de expediție anterioară, RV Belgica, care a rămas prinsă peste iarnă în gheața Antarctică în 1898. Căpitanul nu a stabilit nicio rutină și, ca urmare, echipajul a suferit de moral scăzut, mai ales după moartea pisicii navei, Nansen.

Shackleton a insistat pe orele de masă stricte și a ordonat tuturor să se adune în popota ofițerilor după cină pentru a avea o perioadă de socializare impusă. Aceste activități programate au împiedicat o monotonie socială care poate apărea atunci când un grup mic de oameni este limitat doar pentru perioade semnificative.

Așadar, deși s-ar putea să vă simţiţi bine să aveți o lâncezire dimineața, este mai bine pentru nivelul dvs. de energie să vă configurați ziua cu o structură clară și să vă faceți timp pentru activități sociale, chiar dacă trebuie să fie întreprinse online.

O altă cauză non-fizică a oboselii este anxietatea. Pandemia i-a făcut pe oameni confuzi și incerţi și a dat un sentiment de trepidare. Toate aceste sentimente pot duce la o calitate slabă a somnului, ceea ce la rândul său poate face oamenii mai obosiți și anxioși.

Pentru a rupe acest ciclu, exercițiul este un instrument util. Să mergi la plimbare sau să faci o clasă de exerciții online te poate face să te simți obosit fizic, dar pe termen lung va reduce sentimentele de oboseală pe măsură ce se îmbunătățește calitatea somnului.

Planificarea înainte și stabilirea obiectivelor sunt acum posibile și necesare. Obțineți o dată viitoare stabilită pentru eliberarea din izolare, dar fiți pregătiți să resetați data dacă este necesar. A fi optimist în ceea ce privește viitorul și a avea lucruri de așteptat cu nerăbdare poate contribui, de asemenea, la reducerea anxietății și la reducerea oboselii.

Acest articol este republicat din The Conversation sub licență Creative Commons. Citiți articolul original.

Report

Ce părere ai?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ocean tropical

Oceanele tropicale se îndreaptă spre colaps în următorii 10 ani

Dovezile matematicii în 600 de pagini urmează să fie publicată, iar experții nu sunt impresionați

Dovezile matematicii în 600 de pagini urmează să fie publicată, iar experții nu sunt impresionați