Această superbă galaxie este însăși definiția „Floculant”

Această superbă galaxie este însăși definiția „Floculant” 2

Știu că sunteți „floculanți” chiar acum, cu excepția cazului în care sunteți chimist sau poate un producător de casă.

Ai putea petrece fiecare zi din viața ta privind o galaxie diferită și nu te-ai apropia niciodată de la distanță de a vedea chiar și un procent minuscul din toate galaxiile din Univers.

Desigur, nimeni nu știe sigur câte galaxii există. Dar s-ar putea să fie până la 2 trilioane dintre ei. Dacă trăiești a fi o sută, asta e doar 36.500 de galaxii la care te-ai uita. Pune lucrurile în perspectivă.

Dar știința și astronomia transcend durata de viață a oricărui om individual. Astronomia este o încercare la nivel de specie. Și pentru a îndeplini acest efort, continuăm să dezvoltăm telescoape și tehnologie mai bune și mai bune.

Unul dintre instrumentele de premieră ale astronomiei este Telescopul spațial Hubble, chiar și după toți acești ani de observație stâlpită.

Hubble a surprins această imagine a NGC 4237. Este o galaxie aflată la aproximativ 60 de milioane de ani lumină distanță în constelația Coma Berenices. A fost descoperit de celebrul astronom William Herschel.

NGC 4237 este o galaxie spirală, deși este greu de spus la prima vedere. Este de fapt un tip specific de galaxie spirală numită galaxie spirală „floculantă”. Nu te bucuri că ai înfățișat acest cuvânt?

Floculent înseamnă practic „pufos”.

Această superbă galaxie este însăși definiția „Floculant” 3
(ESA/Hubble/NASA, P. Erwin et al.)

Mai sus: Galaxy NGC 4237. Situat la aproximativ 60 de milioane de ani lumină de Pământ în constelația Coma Berenices (părul lui Berenice), NGC 4237 este clasificat ca o galaxie spirală floculantă. Aceasta înseamnă că brațele sale în spirală nu se disting clar unele de altele, ca în galaxiile spirale „de mare design”, ci sunt în schimb neplăcute și discontinue. Acest lucru conferă galaxiei un aspect pufos, care seamănă oarecum cu bumbacul pufos.

O galaxie floculantă este una în care brațele sale spirală nu se disting ușor. Sunt cam neplăcute și greu de discernut, deși sunt cu siguranță acolo. Dar nu doar aparițiile lor de suprafață sunt cele care atrag interesul astronomilor.

Astronomii sunt interesați în cea mai mare parte de balta centrală NGC 4237. Este probabil o gaură neagră supermasivă acolo undeva. Există dovezi că masa găurii negre este legată de masa centrală, dar relația nu este încă bine înțeleasă.

Astronomii studiază amurgul central pentru a încerca să înțeleagă cum evoluează galaxiile și cum crește gaura centrală neagră în timp.

Această superbă galaxie este însăși definiția „Floculant” 4
(NASA/ESA)

Mai sus: Galaxy NGC 5364. NGC 5364 nu este doar o galaxie spirală, ci este o galaxie spirală de design grandios. Practic, este un arhetip pentru galaxiile în spirală și este în contrast puternic cu galaxiile floculante precum NGC 4237. Această imagine a fost surprinsă de Camera avansată pentru sondaje a telescopului spațial NASA / ESA Hubble.

O gaură neagră supermasivă (SMBH) poate fi ordine de mărime mai masivă decât Soarele nostru. Săgetătorul A *, gaura neagră supermasivă din centrul Căii Lactee, este de aproximativ 4,31 ± 0,38 milioane mase solare. Alte SMBH-uri pot fi miliarde de mase solare.

Există teorii care explică modul în care SMBHs ar putea crește pentru a deveni atât de mare în timp. Există un acord larg că, odată ce o gaură neagră este amplasată în centrul unei galaxii, ea poate crește prin acreție. Dar exact de unde provin în primul rând și cum modelează evoluția galactică, sunt încă întrebări deschise.

Acest articol a fost publicat inițial de Univers Today.