in ,

Cercetătorii au găsit în cele din urmă înregistrări credibile ale cuiva ucis de un meteorit în cădere.

La 22 august 1888, potrivit mai multor documente găsite în Direcția Generală a Arhivelor Statului din Președinția Republicii Turcia, un meteorit care a căzut a lovit și a ucis un bărbat și a paralizat altul în ceea ce este acum Sulaymaniyah în Regiunea Kurdistan, Irak.

Acest lucru constituie, potrivit cercetătorilor, prima dovadă de moarte cunoscută vreodată de atacul meteoriţilor. Și sugerează că ar putea exista mai multe astfel de înregistrări, ascunse în arhive, așteptând să fie descoperite.

Pământul nu este o cetate de neatins. Se află sub un bombardament constant de roci spațiale; se estimează că milioane de meteoriţi pe zi lovesc atmosfera. Pentru a fi corecți, nu mulți dintre ei supraviețuiesc intrării atmosferice.

Însă, potrivit bazei de date a mingilor de foc ale NASA, cel puțin 822 au fost suficient de mari pentru a exploda în atmosferă din 1988, plouând cu resturi de meteorit. Și unii oameni de știință cred că până la 17 meteoriţi ar putea lovi suprafața Pământului în fiecare zi.

Prin urmare, ați crede că cineva, undeva, ar fi fost lovit și ucis de o bucată căzută de resturi spațiale de-a lungul anilor, dar înregistrările istorice au fost în mod ciudat de rapoarte fiabile despre acest lucru.

Chiar și masivul meteorit Chelyabinsk din 2013, care a explodat în atmosferă și a plouat pe bucăți cu o greutate de până la 654 de kilograme, nu a ucis pe nimeni; toate rănile semnalate proveneau din efectele undei de șoc, nu din căderea meteoritului.

Potrivit unei lucrări din 1951 publicată în Popular Astronomy, dificultatea de a furniza dovezi istorice „apare nu din lipsa unor incidente aparent relevante, ci în principal din lipsa unor dovezi materiale că rachetele implicate în accidente au fost cu adevărat meteorice și imposibilitatea de a fi supuse chestionării critice fie supraviețuitori, fie martori oculari ai evenimentelor senzaționale descrise. „

Un bărbat ucis tragic într-o explozie din India, în 2016, a fost raportat pe scară largă la primul astfel de deces – dar, potrivit experților NASA, acea explozie nu a fost cauzată de nimic extraterestru.

Așadar, în conformitate cu cunoștințele noastre, moartea prin meteorit este foarte rară; singura victimă confirmată a unui atac de meteorit este o femeie pe nume Ann Hodges, care se trântea pe canapea în 1954, când roca a căzut prin acoperișul ei și a lovit-o în șold. Roca a fost preluată și confirmată ca fiind de origine extraterestră. Hodges a supraviețuit.

Deși nu există nicio rocă care să verifice raportul din 1888 – se pare că a existat una, dar cercetătorii nu au putut-o găsi – documentele de arhivă sunt extrem de convingătoare.

Cercetătorii au găsit trei documente separate care descriu incidentul. Acestea fuseseră transferate recent într-o arhivă digitală și erau scrise într-o limbă turcă otomană greu de tradus, ceea ce explică de ce nu mai fuseseră descoperite până acum.

Documentele sunt scrisori scrise de autoritățile locale care raportează incidentul către guvern. Pe 10 august a calendarului iulian (22 august în calendarul gregorian), scrisorile raportează, în jurul orei 20:30, ora locală a serii, s-a văzut pe cer o minge de foc mare.

După acest eveniment, meteoriții au căzut „ca ploaia” de pe cer pentru o perioadă de aproximativ 10 minute pe un sat mic, soldat cu moartea unui om fără nume și rănirea paralitică a altuia. În plus, au fost semnalate daune aduse culturilor – care sunt în concordanță cu o undă de șoc a mingii de foc.

Avem primele dovezi credibile despre cineva care a fost ucis de un meteorit în cădere 2

Este imposibil de știut altitudinea exactă, viteza, dimensiunea și locația mingii de foc. Dar, pe baza satelor în care a fost văzut, cercetătorii cred că meteoritul a călătorit din sud-est înainte ca părţile sale să aibă un impact asupra unui deal în formă de piramidă din Sulaymaniyah.

„Acest eveniment este primul raport care spune că un impact de meteoriți a ucis un bărbat [..] cu sprijinul a trei manuscrise scrise care raportează un eveniment într-un asemenea detaliu până la cunoștința noastră”, au scris cercetătorii în lucrarea lor.

„Datorită faptului că aceste documente provin din surse oficiale ale guvernului și scrise de autoritățile locale, chiar și vizirul însuși, nu avem nici o suspiciune cu privire la realitatea lor.”

Echipa încă mai combină arhivele și va căuta mai multe informații despre acest eveniment. Aceștia consideră că o replică a sultanului poate fi în documente care încă nu sunt digitalizate și organizate și există deja documente în arhivele digitale care nu au fost examinate.

Cercetarea este însă una interesantă, pentru că indică un decalaj mare în cunoștințele noastre, arată cercetătorii. Nu doar că înregistrarea istorică este vastă și ar putea fi sub-studiată; lipsește, de asemenea, lucrul asupra documentelor istorice în alte limbi decât engleza.

„Pentru a depăși o astfel de dificultate, o mare cantitate de muncă și colaborări interdisciplinare cu istorici, bibliotecari și traducători este obligatorie”, au scris cercetătorii.

Cercetarea a fost publicată în Meteoritics & Planetary Science.