Pierdeți-vă într-o nouă imagine impresionantă a NASA a „Stâlpilor creației”

Vederea incredibilă a NASA și ESA asupra „Stâlpilor Creației”, prin amabilitatea Telescopului Spațial Hubble, a devenit una dintre cele mai iconice vederi ale cosmosului nostru de când a fost capturat pentru prima dată în 1995.

Totuși, cea mai nouă imagine a agențiilor despre structura din Nebuloasa Vulturului ne-a lăsat fără cuvinte.

Aceasta arată strălucirea radiantă a stâlpilor în lumina infraroșu – și puteți vedea lumina infraroșu care străpunge prin praf și gaze, oferind stâlpilor o umbră albăstruie spectaculoasă.

Imaginea din 1995 a stâlpilor, compusă din trei imagini diferite, compilate folosind lumină vizibilă, arată stâlpii situați în Nebuloasa Vulturului aruncând gazul de hidrogen rece și praful cosmic.

Pierdeți-vă într-o nouă imagine impresionantă a NASA a „Stâlpilor creației” 2
(NASA, ESA, STScI, J. Hester and P. Scowen (Arizona State University)

Noua versiune cu infraroșu nu este prima dată când imaginile acestei structuri cosmice au fost revizuite. În 2015, astronomii au adunat o imagine mai detaliată surprinsă în lumină vizibilă.

Pierdeți-vă într-o nouă imagine impresionantă a NASA a „Stâlpilor creației” 3
(NASA, ESA/Hubble and the Hubble Heritage Team)

Descoperită pentru prima dată în 1745 de astronomul elvețian Jean-Philippe Loys de Cheseaux, Nebuloasa Vulturului se află la aproximativ 7.000 de ani lumină de Pământ, o pepinieră pentru stele din constelația Serpens.

Cu o lățime de patru până la cinci ani-lumină, structura stâlpului este imensă, deși este doar o structură relativ mică în comparație cu nebuloasa generală, care se întinde între 70 și 55 de ani-lumină.

Acest articol a fost publicat inițial de Futurism. Citiți articolul original.